Стилови на Јога

Ashtanga Yoga

Ashtanga Vinyasa Yoga е активна јога, со однапред одреден систем на асани поврзани со винјаси, кои се изведуваат по истиот редослед, со цел јога праксата со текот на времето, со дисциплинирано и редовно вежбање да стане медитација во движење.

Аштанга винјаса јога е форма на класична индиска јога која следи низа од јога асани поделени на 4 нивоа. Јога практикантите почнуваат со основите на првата серија и прогресивно напредуваат кон секоја следна асана само од кога ќе ја совладаат претходната асана. Ова служи за да нѐ научи на трпение, истрајност и соочување директно со предизвикот пред нас.

Примарната серија или yoga chikitsa (јога терапија) е дизајнирана да создава топлина и да ги елиминира акумулираните токсини во телото. Со аштангата се развива флексибилност и цврстина на мускулите, се стимулира крвотокот, дистрибуцијата на кислородот во клетките, дренажата, се зајакнува парасимпатичниот нервен систем и се подобрува работата на ендокриниот систем. Методот Аштанга Јога се состои од три главни елементи: ujjai дишење, банди (мускулни и енергетски клучалки) и дришти – фокусиран поглед. Асаните се поврзани преку винјаса (свесно чекорење – еден здив, едно движење) кои служат да се поврзат во една целина асаните во таа однапред систематизирана низа, а со винјасите и уџаи дишењето се задржува топлината во телото, се загрева организмот и се прочистува преку зголемена циркулација и потење. Со редовна пракса освен придобивките на физичко ниво, целта е да се смири умот и да се достигне состојба на присутност на овде и сега – на часот, и вон часот.

Во Inside Yoga има часови Ashtanga:

Ashtanga за почетници

се часови за оние кои сакаат да се обидат да практикуваат аштанга и за практиканти со базично познавање на асаните од првата серија. На овие часови се практикува скратена серија, со инструкции за правилна изведба на асаните, со побавно темпо со цел практикантите да се запознаваат полека со серијата асани и да можат да практикуваат и сопствена

Ashtanga Led

се водени часови за практиканти кои веќе имаат практикувано аштанга јога, на часовите се изведува целата прва серија традиционален начин, со побрзо темпо на часот за да се изведат сите асани со задршка по 5 дишења во секоја асана.

Mysore class

Се типови на часови кога практикантите сами ја вежбаат сопствената јога пракса, најчесто серија на Ashtanga yoga, при тоа процесот се набљудува од учител и им се помага на практикантите да ги совладаат подобро асаните. Во Inside Yoga, Mysore часовите се одржуваат во присуство на Неда Коцаре.

Power Yoga

Power Јога е активна и динамична јога, со повеќе акцент на асани за сила и издржливост, споени со винјаси и побрзо темпо во текот на часот.

Во основа на power yoga часовите се работи со истите методи на аштанга јогата: ujjai дишење, банди (мускулни и енергетски клучалки), но асаните се менуваат и не се подредени во иста низа како на аштанга јога часовите.

Power yoga е модерна јога, дизајнирана за оние кои повеќе се пронаоѓаат во стил на вежбање каде се бара поголем предизвик на физички план, со предност на фитнес и кардио вежби и асани за баланси на раце и инверзии.

Преку поголем физички напор и со фокус на дишењето, целта како и во секоја друга јога е да се смири умот и да се трансформира енергијата преку физички вежби

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow е јога час во кој асаните се поврзани со винјаса – движење кое претставува полу-поздрав на сонцето, а кое се користи како линк во кој се усогласени дишењето и движењето, со цел да се задржи целината во текот на часот, и излезот односно влезот од една асана во друга.

Основите на винјаса флоу се земаат од аштанга јогата: ujjai дишење и банди (мускулни и енергетски клучалки), а асаните не се однапред подредени во систем како во аштанга јогата, туку се менуваат по избор на учителката која треба да има одличен сенс за групата, за нивото на флексибилност и сила на практикантите и да се прилагодува часот секојпат одново според она што го „носи“ групата.

Преку следење на инструкциите, „предавање“ на учителот и препуштање на оној flow кој се создава на часот, целта е да се трансформира енергијата преку физичкото тело и да се смири умот, она што е цел и на секој јога час.

Vinyasa flow часови во inside yoga се:

Утринска Јога

Винјаса јога се смета за “подвижна медитација”. Винјаса јога се однесува на хармонија и рамнотежа кои пак не доведуваат до благодет и флуидност.
Терминот Vinyasa доаѓа од nyasa, што значи “да се постави”, и vi, што значи “на посебен/свесен начин”. Ова покажува дека ние секојдневно донесуваме свест за секое движење.
Винјаса завршува таму каде што почнува. Почнуваме со одредена поза, патуваме низ огромен број опции и се враќаме. Винјасата не учи да слушаме и внимаваме и секое ново стекнато искуството нѐ менува.
Винјаса може исто така да се дефинира како надворешни движења кои се израз на тоа како мислиме и како се чувствуваме.
Винјаса јога праксата значи поврзување на дишењето и движењето. Тоа е искуството да се биде жив, поврзан и слободен. Тоа нè потсетува дека сè е поврзано и меѓусебно зависно.
Во Винјаса се движиме и доживуваме цел живот. Винјаса служи како метафора за нашиот сопствен живот, додека се движиме од една до друга ситуација.

Часот се состои од загревање со нежни движења, што полека ќе го разбудат нашето тело и ќе го донесат нашиот фокус на него како и на здивот. Потоа продолжуваме со поздрав на сонце, срцевината на часот ќе се состои од комбинирани асани од првата и втората серија на Аштанга јога ( бекбенди) , како и нивни модификации, и часот го завршуваме со инверзии. На крај од сеокј час ќе имаме и пранјама техники како и водена релаксација – шавасана.

Afterwork yoga катарза

Денот, бирото, компјутерот, телефонот, колегите, сите обврски и стресови ни се акумулираат во телото и умот.

Со намера да ја придвижиме надвор од нас насобраната тензија и негативна енергија од секојдневието, низ здив, движење, тегнење и извртување ќе ја насочиме нашата волја кон тоа што нѐ збогатува навистина. Богатството во нас што ни ја прави душата полетна, надминувајќи желби, менталитети, верувања, емоции и навики кои не ни служат.

Понесете со себе тоа што ви тежи, тоа што ве мачи, ќе го исцедиме, ќе си ги изучуваме границите, отвориме срцето и зацврстиме волјата.

Hatha Yoga

Хата Јога часовите се бавен тип на јога каде во текот на часот се изведуваат помал број на асани, не се поврзани со винјаси и се става акцент на бавното дишење.

Хата Јога е древна дисциплина на јога во која има асани (физички поставки на телото), пранајама (вежби за дишење) и медитација чија цел е да создадат баланс во нашето тело, ум и дух.

Хата јогата преку јога асани ги растегнува и зацврстува мускулите на телото, ја зголемува циркулацијата, го разбудува лимфниот систем и го смирува нервниот систем. Овој древен систем на самогрижа ни овозможува да сме витални, фокусирани и релаксирани.

Преку пранајама вежби учиме како да го култивираме сопствениот здив за да ја зголемиме циркулацијата на животната енергија во нашето тело, истовремено правејќи нѐ поенергични и избалансирани во текот на денот.

Медитацијата ни помага да го насочиме нашиот фокус и да го смириме умот со цел да ја зацврстиме нашата сопствена воља, и да почнеме да го креираме животот што одсекогаш сме го замислувале.

Yin Yoga

Jин јога е бавен стил на јога асани, кои се држат подолги периоди на време – од 45 секунди па се до 5 минути или повеќе.

Jин јога применува умерен стрес на сврзното ткиво на телото – тетивите, фасцијата и лигаментите – со цел да се зголеми циркулацијата во зглобовите и да се подобри флексибилноста. Повеќе медитативен пристап кон јогата, јин има за цел да ја зајакне свеста за внатрешниот молк и да го осветли универзалниот, меѓусебно поврзан квалитет.

Јин јога не е наменета како целосна пракса сама по себе, туку како додаток на поактивни форми на јога и вежбање.

Наде